Publier une Application

Avant de « publish », nettoyer le code :

Arrêtez la journalisation

Supprimez toutes les sorties vers le Logcat de votre application (toutes les instructions du genre Log.d ouLog.i par exemple), ou au moins essayez de les minimiser. Alors bien entendu, enlever directement toutes les sorties vers le Logcat serait contre-productif puisqu’il faudrait les remettre dès qu’on en aurait besoin pour déboguer… Alors comment faire ?

Le plus pratique serait de les activer uniquement quand l’application est une version debug. Cependant, comment détecter que notre application est en version debug ou en version release ? C’est simple, il existe une variable qui change en fonction de la version. Elle est connue sous le nom de BuildConfig.DEBUG et se trouve dans le fichier BuildConfig.java, lui-même situé dans le répertoire gen. Vous pouvez par exemple entourer chaque instance de Log ainsi :

if(BuildConfig.DEBUG)
{
//Si on se trouve en version debug, alors on affiche des messages dans le Logcat
Log.d(…);
}
Désactivez le débogage

N’oubliez pas non plus de désactiver le débogage de votre application ! Ainsi, si vous aviez inséré l’attributandroid:debuggable dans votre Manifest, n’oubliez pas de l’enlever (il vaut false par défaut) ou d’insérer la valeur false à la place de true.

Code pour envoyer vers le Google Play Store :

     //-- Renvoi vers le store  
        Intent intent = new Intent(Intent.ACTION_VIEW);  
        intent.setData(Uri.parse("market://search?q=andrologiciels")); // //market://details?id=com.andrologiciels.androtransms  
        startActivity(intent);  

Google :

https://google-developers.appspot.com/drive/quickstart-android#step_1_register_your_application

https://play.google.com/apps/publish

Amazon :

Step 1: Use the free updated App Testing Service to test your app for compatibility on Android and Fire devices in 90 seconds or less.
Step 2: Submit your app through the Amazon Developer Console. Watch this two-minute video to walk through the submission process.

As an Amazon Appstore developer, you have access to additional resources to help you be successful on the platform. Contact our support team with your questions or check out the forums and blog for additional tips.

Monétiser son application :

In-App Billing : https://developer.android.com/google/play/billing/billing_overview.html

Tuto : http://www.techotopia.com/index.php/Integrating_Google_Play_In-app_Billing_into_an_Android_Application_%E2%80%93_A_Tutorial

et https://blahti.wordpress.com/2014/07/30/how-to-add-in-app-billing-in-android-part-1/

et http://www.codeproject.com/Articles/1009240/How-to-Implement-Android-In-App-Purchases

Pour ajouter la monétisation dans une application existante :

To add the In-app Billing Version 3 library to an existing project, follow these steps:

Le fichier aidl se trouve ici : /<…>/TrivialDrive/app/src/main/aidl

Recopiez le répertoire aidl dans le répertoire main de votre projet

  1. Copy the IInAppBillingService.aidl file to your Android project.
    • In Android Studio: Create a directory named aidl under src/main, add a new package com.android.vending.billing in this directory, and then import the IInAppBillingService.aidl file into this package.
    • In other dev environments: Create the following directory /src/com/android/vending/billing and copy the IInAppBillingService.aidlfile into this directory.
  2. Build your application. You should see a generated file named IInAppBillingService.java in the /gen directory of your project.
  3. Add the helper classes from the /util directory of the TrivialDrive sample to your project. Remember to change the package name declarations in those files accordingly so that your project compiles correctly :
    1. In the root of your app, create package called “Billing” or something similar (dans app/java)
    2. Open the folder “root of your Android Studio SDK”/extras/google/play_billing/samples/TrivialDrive/src/com/example/android/trivialdrivesample/util
    3. Copy each file from this folder and paste into the “Billing” package you created above
    4. If there is a red warning in Base64.java, you can just comment out the offending comment line
    5. Rebuild the project

Your project should now contain the In-app Billing Version 3 library.

Set the Billing Permission


Your app needs to have permission to communicate request and response messages to the Google Play billing service. To give your app the necessary permission, add the following line in your AndroidManifest.xml manifest file:

<uses-permission android:name="com.android.vending.BILLING" />

Initiate a Connection

Références :

https://openclassrooms.com/courses/creez-des-applications-pour-android/publier-et-rentabiliser-une-application

https://developer.amazon.com/public/support/submitting-your-app/tech-docs/submitting-your-app

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